دریک نگاه

ما با ترجمه کتب و مقالات بروز بین المللی که از غنی ترین و پرفروش ترین کتب و مقالات معتبر آمریکا و اروپا می باشند سعی بر جبران خلاء منابع و آموزش استاندارد برای هموطنان عزیز داریم.

5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (3 Votes)

به فردی که می دانید می توانید باشید تبدیل شوید

نویسنده: برت استنبارگر

گردآوری: احمدرضا جبل عاملی

ترجمه و نشر: price-action.ir

این یکی از کوتاه ترین مقاله های من است، و شاید یکی از مهم ترین آنها باشد.

در بدنسازی، اصلی وجود دارد بنام " اینقدر تمرین کن تا خسته شوی " (TTF). مفهوم این ایده آن است که شما آن مقداری از وزن را بلند کنید که به شما اجازه می دهد حداقل 10 بار آن حرکت تمرینی را تکرار کنید، اما تکرار این تمرین را تا جایی ادامه دهید که دیگر نتوانید، یعنی تا حدی که شما دیگر نمی توانید این تکرار را انجام دهید. چنین برنامه تمرینی سنگینی، همانطور که توسط مایکل منتزر مرحوم هم تاکید شده، نیاز به نیروی کم ( برای حداقل سازی صدمات ) و شدت بالا ( تا جایی که ذخیره کامل بدن استفاده شود ) دارد. این برنامه همچنین در تضاد با تمرینات معمول است، که ورزشکاران هر روز آن را انجام می دهند. منتزر، بدنسازی در سطح جهانی، متوجه شد که تعداد محدودی از تکرارها تا حد ناتوانی مادامیکه دوره هایی کافی از احیای بدنی بعد از تحرک حاصل از تمرین وجود اشته باشند، برای تحریک رشد عضلانی کافی است. وقتی برای نخستین بار پیشنهاد آن مطرح شد، ایده انجام تعداد محدودی از تکرارهای شدید و سپس پایان تمرین و استراحت در طول فاز احیای بدنی نوآورانه بود. اکنون این روش ستون اصلی بسیاری از روشهای موفق در بدنسازی و تمرین قدرتی است.

همانطور که منتزر عنوان کرد، ایده TTF بخودی خود بازتابی از یک اصل در فیزیولوژی تمرین است که SAID نامیده می شود، یعنی انتطباق مشخص با تقاضاهای تحمیلی. بدن، طبق SAID، در راستای تقاضاهای تحمیلی خود را گسترش می دهد. اگر تقاضای شدیدی را به مجموعه ای از عضلات تحمیل کنید، آن مجموعه از عضلات بیش از دیگر عضلاتی که به چالش کشیده نشده اند توسعه خواهند یافت. مخالف SAID کاهش حجم عضلات است، یعنی نبود تقاضا بر روی سیستم اسکلتی عضلانی. فضانوردان در فضا برای دوره قابل توجهی از بی وزنی، جرم بدن خود را با توجه به کاهش حجم عضلات از دست داده و در آن زمان، مجبور به جابجا شدن از سفینه فضایی خودشان با توجه به از دست دادن قدرت می شوند. بدنهای آنها خود را با نبود تقاضا هماهنگ کرده اند.

اکثریت وسیعی از افراد زندگی خودشان را به شیوه ی تمرین کردنِ ورزشکاران ناآگاه سپری می کنند: آنها تقاضاهای بسیار زیادی را ایجاد کرده، که هیچکدام از آنها به اندازه کافی عضلات را تا نقطه ناتوانی نمی برند. نهایتا معادلی برای ساعتها بلند کردن یک دمبل 20 پوندی (10.8 کیلوگرمی) وجود دارد. آنها خسته می شوند، اما قوی نمی شوند. با گذشت زمان، آنها پیر شده، و از نظر قلبی خسته می شوند، و سپس دیگر تقاضایی ایجاد نمی کنند. برای بسیاری از افراد کنار کشیدن، تمرینی در کاهش فشار ذهنی، فیزیکی، و روحی است.

براستی که افرادِ درجه یک و عالی زندگی خود را مبتنی بر TTF می گذارنند. آنها خودشان را به چالش می کشانند تا شکست خورده و چالش جدیدی پیش رویشان قرار بگیرد. آنها در نهایت موفق می شوند، زیرا چالش هایی که ناتوانی و شکست محصول آنها است نیز ظرفیت تطبیق پذیری آنها را می سازد. ذهن و شخصیت آنها نمایش دهنده SAID است، یعنی آنها با تقاضاهای تحمیلی خود را تطبیق می دهند.

حال از خود بپرسید: اگر شما در باشگاه به اندازه ای سخت و هوشمندانه تمرین کنید که برای موفقیت در معامله گری این کار را انجام می دهید، چقدر قدرتمند خواهید شد؟

حقیقت این است که تعدادی از معامله گران اصلا تمرین نمی کنند و تنها به دنبال جام مقدس سیستم های سودده هستند، و آنهایی که تمرین می کنند، به ندرت تقاضاهایی که نیاز به رشد و تطبیق پذیری دارد را بر خودشان تحمیل می کنند. فرد بدنساز می داند که تلاش مانند یک دوست است، درست مانند محرکی برای توسعه. شما تا مرزهای توانایی خودتان را پیش می برید و سپس خودتان را با آن تقاضای تحمیلی تطبیق می دهید. شما با تست محدودیت های استقامت ذهنی خودتان، ظرفیت خودتان را برای اجرای آن تقاضا " در محدوده مورد نظر " توسعه می دهید. بطور مشابهی، صرفا از ایده های معاملاتی خودتان پیروی ( کورکورانه ) نکنید؛ آنقدر آنها را بیازمایید تا شکست بخورند. سپس قادر خواهید بود تا متوجه شوید کجای آن ایده ها ضعیف بوده و چطور می توانید آنها را اصلاح کنید. ما از محدودیت هایمان خبردار نخواهیم شد مگر بخواهیم فراتر از آنها قدم برداریم.

منتزر متوجه شد که برای تبدیل شدن به فردی که می دانید می توانید باشید، باید بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید بتوانید انجام دهید، کار کنید. به شکلی تناقض آمیز، شما در تحمیل سختگیرانه ترین تقاضاها به خودتان، بزرگترین آزادی خود را، در باشگاه و در زندگی خواهید یافت.

telegram share

کارگزاری فارابی

بهترین بروکر 1

جایزه پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن

تلگرام رسمي