با عرض پوزش در حال بروز رسانی و ارتقاع عملکرد و ظاهر وبسایت میباشم در این حال ممکن است در عملکرد وبسایت مشکلاتی باشد . از صبوری شما سپاسگذاریم

 دریک نگاه

ما با ترجمه کتب و مقالات بروز بین المللی که از غنی ترین و پرفروش ترین کتب و مقالات معتبر آمریکا و اروپا می باشند سعی بر جبران خلاء منابع و آموزش استاندارد برای هموطنان عزیز داریم.

5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (7 Votes)

درمان مختصر مشکلات روانی معامله گری (قسمت اول)

نویسنده: برت استنبارگر

گردآوری: احمدرضا جبل عاملی

ترجمه و نشر: price-action.ir

بخش اول: درمان برای کسی که از نظر ذهنی سالم است.

رایج است اینطور فرض شود که نقش روانشناس کمک به افراد در حل مشکلاتشان است. در ته ذهن ما تصویری از بیمار روی تخت وجود دارد، که با یک تحلیلگر خبره در نظریات فروئید صحبت می کند. درحقیقت، روانشناسی کاربردی راه درازی را از ابتدای مسیرش با عنوان "درمان از طریق گفتگو" طی کرده است. قطعا، بسیاری از روش های جدیدتر، که بطور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته و از طریق تحقیقات کسب اعتبار کرده اند، هرگز تاکیدی بر گفتگو و صحبت کردن ندارند. با این حال، باورهای قدیمی به سختی از بین می روند. افراد فرض می کنند که شما برای دیدار یک روانشناس، نیاز به داشتن "یک مشکل" دارید. در حقیقت، شرکت های بیمه هزینه های ویزیت به روانشناسان و روانپزشکان را پرداخت نمی کنند مگر اینکه با "تشخیص" مشکلاتی که تحت "درمان" قرار می گیرند ارایه شوند. اگر کمی فکر کنید که اصرار و کلیشه بر این پافشاری می کند که نیاز به ملاقات با یک "دکتر روانپزشک" دارید، شما با مشکلی روبرو هستید.

واقعیت این است که روانشناس خوب یک دکتر بیمار روانی نیست، بلکه، ذهن ها و افق های دید مردم را گسترش می دهد. هدف درمان مشکلات نیست، بلکه تغییر آنهاست. روانشناس به دنبال تغییر در زندگی است. بعضی اوقات این تغییرات در خصوص روابط است و برخی دیگر در روشی که فکر یا عمل می کنیم. سود بردن از روانشناسی نیاز به این ندارد که مشکلی داشته باشید. بلکه نیازمند این است که خواهان تغییر کردن باشید.

گروهی از روش های شناخته شده مانند "درمان های مختصر" به شدت امیدوار کننده هستند، زیرا فرآیند تغییرات را شتاب می بخشند. من به درمان مختصر به عنوان درمانی برای کسی که از نظر ذهنی سالم است اشاره می کنم. افرادی هستند که مشکلات سلامت روانی مزمن دارند. اینها همانهایی نیستند که این روش برایشان جواب بدهد. برای تمام عمر، مشکلات شدید اغلب نیاز به مشاوره و راهنمایی مستمر دارد، از جمله کمک پزشکی. هرچند، افرادی که از نظر ذهنی سالم هستند، با چنین مشکلاتی احاطه نشده اند. این افراد به سادگی علاقه مند تغییر هستند. بعضی اوقات آن تغییرات به سادگی برای افزایش نقاط قوت آنهاست، تا حتی آنچه می شود را بهتر انجام دهند.

معامله گری که سال گذشته 2 میلیون دلار درآمد داشته است و سال قبل از آن هم سود بیشتری کسب کرده است، اخیرا اصرار بر این داشت که نشستی با من پیش از روز سال نو میلادی برای تشخیص مواردی برای بهبود دادن و تنظیم اهداف و مسیری برای رسیدن به آن اهداف برای سال 2007 داشته باشد. هدف او بالا بردن کارایی بود؛ نه خلاص کردن خودش از دیوها و شیاطین درونی اش. این کاربردی عالی از درمان برای افرادی است که از نظر ذهنی سالم هستند.

پس از کجا می دانید که بتوانید از چنین کار مختصری سود ببرید؟ در زیر راهنمایی برای این کار به شما ارایه می شود:

رفتار دارای الگو است. روشی که فکر، احساس و عمل می کنیم الگویی برای آنها وجود دارد و این الگوبرداری چیزی است که از ما آنچه را که هستیم می سازد. جمع کل الگوهای ما شخصیت ماست.

بعضی اوقات در زندگی الگوهای رفتاری ما با اهداف ما تداخل پیدا می کنند. این الگوها جلوی ما را از بودن آنچه خواهان آن هستیم می گیرند یا ما را از رسیدن به آنچه خواهان نایل شدن به آن هستیم باز می دارند.

شاید اوقاتی وجود داشته باشد که به خودتان بگویید:

نمی دانم چرا دایما امیدوارم ...................... را متوقف کنم.

شما می توانید جای خالی را با هرکدام از موارد زیر، یا موارد مشابه دیگری که به ذهنتان می رسد پر کنید:

"عصبانی شدن"

"گوشه گیر شدن"

"گرفتار شدن در روابط بد"

"پرخوری"

"خودزنی"

"انجام معاملات احمقانه"

"وقت گذرانی با خیال پردازی"

"طرد کردن افراد"

"نگرانی"

"خفه خون گرفتن"

در هر یک از موقعیت های فوق، تشخیص ما این است که الگوی رفتاری وجود دارد که کاملا تحت کنترل ما نیست. این الگو در جای خود سفت و محکم شده، این رفتار سخت و تبدیل به عادت شده است. اگر بتوانید الگویی را تشخیص دهید که وارد رفتار شما می شود، می توانید از راه کارهای درمان مختصر روانشناسی سود ببرید.

درمان مختصر درباره تغییر الگوهایی است که دیگر به خوبی به ما خدمت نمی کنند. دومین قدم در چنین درمانی برای افراد دارای ذهن سالم پرسیدن این سوال از خود است که:

الگویی که به بیشترین مقدار من را از اهدافم، و از کسی که می خواهم همان باشم دور نگاه می دارد کدام است؟

این همان موضوعی است که ما در آینده این سری از مقالات را شروع خواهیم نمود: "کشف هدفی که شما در زندگی می خواهید به آن برسید". سپس نگاهی به آنچه که ممکن است شما را در این مسیر باز دارد خواهیم انداخت.

اما اول چیزهای مهم تر. حل یک مشکل به شما هدف نخواهد داد. صعود خشمگینانه از نردبان موفقیت اگر تکیه اش بر ساختار غلط باشد به شما کمک نخواهد کرد.

درمان مختصر کارش با مشکلات شروع نمی شود. این روش با اهداف و چشم اندازی از آینده کارش را آغاز می کند. بدون چنین چشم اندازی، ما مسیر زندگی را کورکورانه طی خواهیم کرد. روش درمانی برای افراد با ذهن سالم با تشخیص اینکه زمان آن رسیده تا چشمانمان را باز نموده و چشم اندازمان را گسترش دهیم آغاز می شود.

تا کنون نکاتی از تكنيک های تغيير را توضيح داديم كه من به آن با عنوان "درمان برای کسی که از نظر ذهنی سالم است" اشاره می كنم. اين روش های خلاصه و فشرده برای تغيير، با گفتار درمانی های سنتی كه به ذهن اغلب افراد وقتی درباره روانشناسی فكر می كنند می رسد، بسيار تفاوت دارد. در مطالب پيش رو، بعضی از روش های مشخص و روش پياده سازی آنها را در موقعيت های معاملاتی و هر موقعيت ديگری در زندگی كه كارآيی در آن اهميت دارد توضيح خواهم داد.

هرچند قبلا نيز به اين اشاره كرده ام، كه اين تكنيكها قدم های نخست در يک فرآيند تغيير نيستند. ترجيحا اين كار برای برقرار نمودن اهداف برای تغيير است: دانستن اينكه در مرحله اول می خواهيد چه چيزی را تغيير دهيد.

انجام اينكار خيلی آسان نيست. ما با مسئوليت ها در شغل و خانه بسيار مجذوب پيشروی روزانه می شويم، كه نمای كلی زندگی های ما تبديل به موضوع فرعی می شوند. سال به سال ما خودمان را با كار و روتين های معمول مشغول می كنيم، تنها بعدها در زندگی متوجه می شويم كه فرصت ها از كنار ما رد شده اند.

بنابراين نخستين سوال برای اينكه در يک فرآيند تغيير به آن اشاره كنيم اين است که: "چه چيزی را می خواهيم تغيير دهيم؟" يا اينكه طور ديگری آن را بيان كنيم، "دوست داريد زندگی شما چطور متفاوت باشد؟"

پاسخ معمول به اين سوال شامل از بين بردن يا كاهش مقداری از وضعيت منفی امور می شود: "من می خواهم كمتر نگران باشم"، يا " من می خواهم در رابطه ام كمتر بحث و مجادله كنم". حتی وقتی كه پاسخ مثبتی در كار باشد، اغلب اين بسيار مبهم است كه كسی نتواند به درستی طبق آن عمل كند: "من می خواهم درباره خودم حس بهتری داشته باشم." يا "من می خواهم معامله گر بهتری باشم".

غيبتِ اهداف قابل اجرا و واقعی و محكم با بصيرت و چشم اندازی واضح برای آينده، دليل اصلی است كه ما در جزئيات روزانه غرق می شويم، جذب آن می شويم اما لزوما رو به جلو حركت نمی كنيم.

اگر زندگی شما يک بوم نقاشی و شما يک نقاش باشيد، كار به پايان رسيده چگونه خواهد بود؟ آيا اين كار يک اثر هنری با يک تم و تماميت و يكپارچگی خاص خود خواهد بود، يا اجتماع تصادفی از رنگ ها و اشكال بدون معنی خواهد بود؟ يک نقاش بصيرت خود را روی يک بوم نقاشی به اسارت در می آورد. بصيرت شما برای بوم نقاشی زندگی تان چيست؟

اينجا تمرينی مفيد ارايه می شود كه شايد به شما در پاسخ دادن به اين سوال كمک كند:

مرگ خود را تصور كنيد. شما مرده ايد، و روی سنگ قبر نوشته ای حکاکی شده است. شکی درباره آن وجود ندارد: حداکثر 5 سال از زمان زندگی شما باقیمانده است. امکان هیچ درمان یا بهبودی برای بیماری شما وجود ندارد. طی پنج سال، متن روی قبر شما نوشته شده است.

در طول آن پنج سال چه کاری انجام خواهید داد؟ آیا تغییرات افراطی انجام خواهید داد و کارها را بسیار متفاوت از آن چیزی که انجام می داده اید انجام می دهید، یا به همین سادگی مسیر قبلی خود را با روندی شاید عجله ای تر ادامه خواهد داد؟ در طول آن پنج سال برای بدست آوردن نوشته ای که می خواهید در انتهای زندگی تان بر روی سنگ قبرتان حکاکی کنید نیاز به انجام چه کاری خواهید داشت؟

اگر آنچه برای بدست آوردن آن نوشته انجام می دهید بسیار با آنچه اکنون انجام می دهید متفاوت است، شما کاملا احتمال دارد که در مسیر اشتباهی باشید. شما اهداف صحیح خود را در فعالیت هایی که در پنج سال باقیمانده جای داده اید خواهید یافت: همان ها، باحتمال زیاد شامل عصاره و خمیره آنچه معنی دار می یابید خواهند بود، آنچه دوست دارید بدست آورید، آنچه می خواهید ترک کنید.

یاد گرفتن این تکنیک ها برای تغییر دادن زندگی حقیقتا بخش آسان کار است. دانستن این که چه تغییراتی را واقعا می خواهید ایجاد کنید و حفظ این روند بعنوان مهم ترین مورد در ذهنتان بخش خسته کننده تر پروسه است. مارک تویان یکبار به مردم توصیه کرد که هرگز اجازه ندهند مدرسه رفتن آنها با آموزش آنها تداخل پیدا کند. به هیمن ترتیب، این مهم است که اجازه ندهید حیات شما با زندگی کردن شما تداخل پیدا کند.

شما خواستار این نیستید که جای آن شخص، در پایان حیات خود پشیمان باشید، و یا صدمه ببینید یا به دیگران صدمه بزنید. یک بوم نقاشی و آرایه ای غنی از رنگ ها روبروی شما قرار دارند. آنچه از یک فرصت بدست می آورید تمام چیزی است که اهمیت دارد.

مطالعه قسمت دوم

telegram share

کارگزاری فارابی

جایزه پرایس اکشن

photo 2017 01 31 17 11 41

آموزش پرایس اکشن

بهترین بروکر 1

تلگرام رسمي