دریک نگاه

ما با ترجمه کتب و مقالات بروز بین المللی که از غنی ترین و پرفروش ترین کتب و مقالات معتبر آمریکا و اروپا می باشند سعی بر جبران خلاء منابع و آموزش استاندارد برای هموطنان عزیز داریم.

جلد دوم معامله گری پرایس اکشن

4.35416666667 1 1 1 1 1 Rating 4.35 (48 Votes)


 برای این مثال ما باید فرض بگیریم که یک جمعیت زیادی از خریداران داریم، همه نا امید از تصاحب ملک و مایلند ملک را بین 650.000 تا 750.000 خریداری کنند. دلال حراج را از 550.000 شروع می کند. بعد چه اتفاقی می افتد؟ هر یک از خریداران با توجه به تمایلی که در قیمت خرید دارد سعی دارد قیمت بالاتری را عنوان کند تا شاید دیگران از خرید آن منصرف شوند. در ابتدا قیمت با سرعت افزایش پیدا میکند 575.000 – 600.000 – 620.000 – 640.000 – 650.000 – 660.000 . هر خریدار قیمت بالاتر قبلی را با افزایشی پیشنهاد می کند با امید این که دیگران از دور خارج شوند. در این زمان میزان رشد قیمت ممکن است کند تر شود و خریداران زمان بیشتری برای بررسی حرکت بعدی خود اختیار کنند. اگر خریداران هیجان کافی برای خرید داشته باشند ممکن است مناقصه با قیمت بیشتری نسبت به برنامه قبلی پایان گیرد، 750.000 – 752.000 – 752.500 – 753.500 . در نهایت با توجه به تمایلی که متاثر از هیجان خریداران است باعث می شود ملک با قیمت بیشتری نسبت به تمایلات و برنامه قبلی فروش رود.
در این مثال تقاضا شامل تعداد زیادی خریدار بود که همگی حاظر به پرداخت قیمت بالاتر برای تصاحب ملک بودند. عرضه تنها یک مورد فروشنده بود که مایل بود تا زمانی که بالاترین قیمت پیشنهاد می شود صبر کند و به بالاترین قیمت بفروشد.
تقاضا عرضه را احاطه میکند به نحوی که منجر به رالی افزایش قیمت می شود، قیمت همچنان به رالی افزایشی خود ادامه می دهد تا زمانی که دیگر خریداری نباشد تا قیمت بالاتری را حاظر به پرداخت باشد.
حال اجازه دهید مثالی را فرض بگیریم که فروشندگان نا امید وجود دارند، ارائه دو محصول با خصوصیات یکسان. دو آپارتمان در مجاورت یکدیگر با خصوصیات و کیفیت اتصالات و لوازم جانبی مشابه با ارزش یکسان. و اجازه دهید فرض کنیم که تنها یک خریدار در برابر آنها قرار دارد. در اینجا روند کاملا معکوس مثال قبل است.
خریدار هیجانی برای خرید ندارد در حالی که دو فروشنده با یکدیگر برای موفق شدن در فروش سخت رقابت می کنند. فروشندگان به نوبت قیمت درخواستی خود را کاهش می دهند، تا زمانی که فروشنده دیگر مایل به کاهش بیشتر نباشد و خریدار آن قیمت را قبول کند و معامله انجام شود.
عرضه تقاضا را احاطه میکند به نحوی که رالی کاهش قیمت تا جایی ادامه پیدا می کند که دیگر هیچ کس حاظر به فروش در قیمت پایین تر نباشد.
نکته مهم ... این تنها مهم نیست که تعداد شرکت کنندگان در معامله چقدر است، بلکه هیجان و نا امیدی آنهاست که مهم است.
در مثال فرضی اول خریداران حاظر به پرداخت مبالغ بالاتر از سقف برنامه بودند و در همین حال مالک تا بالاترین قیمت پیشنهادی صبر کرد و ملک خود را به بالاترین قیمت ممکن فروخت. در صورتی که اگر مناقصه با 850.000 شروع میشد هیچ خریداری برای آن وجود نداشت، هیچ معامله ای بدون حضور خریداران و فروشندگان بالقوه صورت نمیگیرد. تنها در صورتی معامله ای صورت می گیرد که خریداری دارای پول و تصمیم کافی برای خرید وجود داشته باشد و از طرفی فروشنده مایل به فروش در آن قیمت باشد.
غلبه عرضه بر تقاضا منجر به کاهش قیمت می شود.
خب! اجازه دهید اکنون بازارهای مالی را در نظر بگیریم.
اکنون ما میدانیم فرایند متقابل حراج چیست. خریداران متعدد برای خرید وارد بازار می شوند و فروشندگان متعدد برای فروش وارد بازار می شوند. همه آنها در یک زمان حضور دارند. تصویر بعدی حضور خریداران و فروشندگان متعدد حاظر در بازار با قیمتهای متفاوت را نشان می دهد.

telegram share

کارگزاری فارابی

بهترین بروکر 1

جایزه پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن

تلگرام رسمي